Forum www.dk2008.fora.pl Strona Główna www.dk2008.fora.pl
Drogowskazy kariery 2008
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dk2008.fora.pl Strona Główna -> Fundraising
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hania




Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:41, 19 Sty 2009    Temat postu: Poradnik

Rozmawiając z firmami najlepiej spisać na karteczce co chce się powiedzieć – pierwszy kontakt często stresuje więc lepiej czytać Smile Stąd dla Was krótka notatka jak przykładowo przedstawić DK telefonicznie Smile



Drogowskazy Kariery to program popularyzujący wśród studentów ideę przedsiębiorczości oraz świadomego kształtowania własnej ścieżki kariery. Tegoroczna odsłona programu jest II edycją tworzoną pod nazwą Drogowskazy Kariery. Wcześniej NZS było współorganizatorem podobnego programu o nazwie Cień Menedżera.

Drogowskazy Kariery 2009 to przede wszystkim warsztaty, wykłady oraz spotkania studentów z osobami ze środowiska przyjaznego idei przedsiębiorczości. Jedną z części składowych DK jest też Internetowa Baza Praktyk.



Myślę, że to wystarczy jako mały teaser przybliżający DK, później i wcześniej wg planu wysłanego przeze mnie tydzień temu.



Ponadto jak już dojdzie do kontaktu z firmą potrzebna będzie umowa. Jak się podpisuje umowę na UE? Otóż:

1) po nawiązaniu kontaktu z firmą samodzielnie wypełniacie umowę, którą wysyłam w załączniku. Wypełniacie ją takimi danymi jak kwota, data i warunki oraz nazwa firmy – osoba do uzgodnienia później.

2) Z tą umową idziecie do prawników UE – pokój na 1. piętrze w B – zaraz obok Kanclerza. Oni ją sprawdzają i oddają – zmieniacie jak coś nie tak, a jak wszystko ok., to pkt.3.

3) Umowę wysyłacie (może być mail) do firmy, oni też przepuszczają ją przez prawników, odpisują co i jak – dochodzi do podpisania umowy

4) Z naszej strony umowę podpisuje Pani Kwestor – trzeba iść do niej (skrzydło budynku A, 1 lub 2 piętro) i pokazać umowę z adnotacją działu prawników, że ok.

5) Później umowę podpisuje firma i przelewa pieniążki

6) Jak już są przelane to idziemy znów do kwestora i mówimy, że nasze ci one są- żeby zostały na konto NZS przerzucone, w sumie to na subkonto nawet Smile



Poza tym jeśli bierzecie jakiekolwiek fakturki na NZS UE to na fakturze musi być:

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Al. Niepodległości 10

60 – 967 Poznań

NIP: 777 000 54 97

REGON: 00000-1525



I jeszcze prośba o wysyłanie do mnie informacji o fakturkach jakie bierzecie żeby mnie panie w DSS nie zjadły za brak pism przed przyniesieniem faktury (bo najpierw musimy złożyć pismo o tzw. uruchomienie środków) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hania




Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:42, 19 Sty 2009    Temat postu:

Hej,



Podczas robienia projektów będziemy musieli kontaktować się z wieloma firmami. Z tej okazji warto, aby każdy, zwłaszcza nasze kochane świeżaki Smile zapoznał się z tym co po kolei robimy – oczywiście nie jest to kolejność absolutnie obowiązkowa, ale zazwyczaj tak to wygląda i wydaje mi się, że wypisuję tu cenne wskazówki Wink



1) Gdy już mamy jakąś firmę na oku, pierwszym kontaktem zawsze powinien być telefon – nie anonimowy mail, których firmy dostają miliony i które nie są w większości czytane oraz rozpatrywane. Dzwonimy z biura NZS przez centrale (1) i przedstawiamy się jako członek NZS, pani z centrali nas łączy.



Do kogo dzwonić? Najczęściej do marketingu, do osób odpowiedzialnych za kontakty z zewnątrz, do działu PR, w wyjątkowych okolicznościach do osób, które nas konkretnie interesują, do sekretariatu – numery bierzemy ze stron internetowych, od znajomych, z naszej klasy, skądkolwiek.



2) Gdy już wydzwonimy kogo chcemy przedstawiamy się z imienia, nazwiska, organizacji – pełną nazwą, żeby nie był to zlepek liter tworzący coś pomiędzy NFZ i NSZZ, ale ładne: Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – mówicie powoli – nikt nie rzuci słuchawką jak zajmie to 15 sekund a przynajmniej was zrozumieją. Później do rzeczy, że jesteście twórcami, współtwórcami (koordynatorzy mogą podkreślić swe stanowisko, reszta mówi, że pracuje nad projektem i zajmuje się np. promocją) konkretnego projektu. I pytacie czy możecie zająć kilka chwil :



- jeśli tak – to cudownie Smile i opowiadacie w dosłownie 3 zdaniach o projekcie – idea, która edycja, dla kogo i kiedy, następnie mówicie, że nie chcecie zajmować cennego czasu i wyślecie mailem dokładne info o programie i ofertę, pytacie o adres i prosicie o możliwość rozmowy po przeczytaniu – umawiacie się na konkretny termin telefonicznie, lub już osobiście – to też proponujecie.

- jeśli nie – pytacie kiedy możecie zadzwonić lub czy możecie wysłać maila z opisem i ofertą na jaki adres, po kilku dniach (2 np.) dzwonicie i pytacie jeszcze raz czy ktoś czytał i jest zainteresowany i jak w punkcie pierwszym



Ważne abyście podczas rozmowy nie denerwowali się bardzo – pewnie, że pierwsze kontakty z firmami troszkę stresują, ale po kilku telefonach już jest ok. Nie dajcie się wypędzić z równowagi tym, że
sekretarka ma zły dzień albo coś tam Smile spokojny, rzeczowy ton, może jakiś żart sytuacyjny i uśmiech – to słychać w słuchawce, że się uśmiechacie Smile miejsce pod ręką notatnik i długopis oraz spis
numerów i maili do koordynatorów – możliwe, że będziecie musieli podać np. maila do kogoś z promocji – przezorny zawsze ubezpieczony! Powinniście też znać adresy stron dotyczące danej akcji –
to wszystko można mieć na ściądze! A jak firma nie pyta o adresy to jej je podajcie nawet jeśli były wysyłane w opisie programu (w załączniku opis programu i przykładowa oferta wysyłana w ramach|
DK – zauważcie – w .pdf wygląda profesjonalniej – warto się nad tym pomęczyć troszkę Smile)



3) Spotykacie się z firmą – idziecie z pewnymi konkretami:

- co to za projekt, dla kogo, jak duża grupa docelowa, jak będzie promowany i przede wszystkim: co chcecie od danej firmy i co oni za to dostaną – po 5 rzeczy z każdej strony przynajmniej trzeba wymyślić i obudować to ładnie, najlepiej mieć prezentację multimedialną i pokazać po kolei co i jak – można rzucić zdjęcia z zeszłych lat – to działa Smile

- druk opisu i oferty

- jeśli są materiały z zeszłego roku to dajecie również

- zostawiacie swój numer telefonu i niech konkretna osoba ma konkretne firmy, tak aby firma wiedziała, że zawsze rozmawia z tą samą osobą Smile



No i to by było na tyle na pierwszy raz Wink

Buziaki,

H.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dk2008.fora.pl Strona Główna -> Fundraising Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin